Asiatisk inspireret kyllingesalat

Vi havde nogle rester tilbage fra forleden i form af stegt kyllingebryst fileter, så dem tænkte jeg, at jeg ville pifte lidt op i dag og resultatet får du opskriften på her:



Til 4 personer
(Kan bruges i fase 2 og 3 af South Beach kuren. Spar dog på dressingen ;) - Hvis den skal spises i fase 1, skal sukkerærter erstattes med f.eks. grønne bønner ) 

Ingredienser:
Ca. 500-600 g kyllingebryst fileter (-fersk eller en færdig stegt rest som den jeg havde liggende)
2 spsk. limesaft
1/2 dl sojasauce
4 tsk. sød chilisauce (sukkerfri hvis muligt)
1 tsk. olie (kan sagtens undlades)

1 bakke salat (-jeg tog en bakke med forskellige slags for synets skyld)
150 g sukkerærter
5 forårsløg
1 agurk
100 g pecannødder

150 g friskost naturel light
1 dl kokosmælk light
3 røde chilier
1 stk. lime
Salt

Sådan gør du:
Skær kyllingen i tynde strimler. Rør limesaft, sojasauce, chilisauce og olie sammen til en marinade. Hvis du bruger fersk kylling, er det bedst, at tage en frysepose og hælde marinaden samt det ferske kød deri, bland godt, bind en knude på fryseposen og læg på køl i min. 1/2 time. Hvis du som jeg bruger en rest af færdigstegt kylling, kan du blot lade kylling og marinaden være adskilt ind til det skal på panden.

Skyl salaten grundigt, pluk det groft og fordel det på 4 tallerkner. Derpå fordeles groft skåret sukkerærter, forårsløg, agurk og nødder.

Rør flødeost, kokosmælk og finthakkede chilier uden kerner sammen - og smag til med limesaft og salt.

Nu skal panden frem og kylling samt marinade smides derpå ved høj varme. Kødet skal stege ind til marinaden svinder ind ved konstant høj varme og vendes/omrøres jævnligt.

Læg det færdigstegte kylling ovenpå salaten og kom lidt af kokos cremedressingen over - resten serveres i en skål til dem der kan tåle det ;)

Retten kan med fordel serveres med groft brød til (husk brød med min. 6 g fibre pr. 100 g). - Velbekomme!

Kommentarer