Smagfuld bønnesalat med indpakkede koteletter

Til 2 personer
(Kan spises i alle faser af South Beach kuren)




Ingredienser:
200 gram hvide bønner
10 cherrytomater skåret i kvarte
Et hakket rødløg
2 fed finthakket hvidløg
20 g hakket mynte
30 g hakket frisk bredbladet persille
Skal og citronsaft fra 1/2 økologisk citron
Salt og friskkværnet peber

2 svinekoteletter
2 x 15 g gorgonzola i stave
2 skiver serranoskinke
Salt og friskkværnet peber

Sådan gør du:
Sæt bønnerne i blød natten over og kog dem møre dagen efter. Hæld vandet fra og lad dem køle helt af.

Mos halvdelen af bønnerne og bland dem sammen med de hele bønner, rødløg, hvidløg, mynte, persille, citonskal og -saft og smag til med salt og peber. Vend til slut tomaterne i bønneblandingen og sæt på køl ind til kødet er klar.

Koteletterne tørres med lidt køkkenrulle og brunes på begge sider på en pande i lidt olie på en slip-let pande. Tag koteletterne af panden og krydr dem med salt og peber, læg en gorgonzola-stav på hver kotelet og svøb serranoskinken omkring. Steg de indpakkede koteletter færdige i en opvarmet ovn ved 180 grader varmluft i ca. 8 minutter.

Kommentarer

  1. Det ser vildt lækkert ud. Tak for god opskrift. Jeg har lige lavet kyllingfilet i ovnen med fløde og ris, jeg fandt en god opskrift her: http://www.madopskrifter.info/kyllingfilet-i-ovn-med-flode-og-ris/ som godt kan anbefales!

    SvarSlet
  2. Tak for opskriften, det ser rigtig lækkert ud:) Glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og også rigtig glædelig jul til dig og selvfølgelig et godt nytår :-)

      Slet
  3. Hej.
    Super lækker opskrift. Bønnesalaten er lækker og frisk.
    Jeg lavede dog lidt om i opskriften til korteletterne. I stedet for gorgonzola brugte jeg en flødeost med hvidløg, og svøbte så serrano-skinken udenom, og det smagte virkelig skønt.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en god idé, hvis man ikke er så meget til stærke oste :-)
    Tusind tak for kommentaren og ha' en dejlig weekend!

    SvarSlet
  5. Kan godt se det er længe siden du har lagt denne opskrift op, men den ser rigtig god ud og jeg vil prøve at lave den.

    SvarSlet
  6. Så er der fundet aftensmad opskrift til i aften hvis det bare bliver halvt så lækkert som billedet viser vil jeg glæde mig til i aften
    Mange tak for godt indlæg glæder mig til at smage opskriften i aften TAK (-:

    SvarSlet

Send en kommentar