Sunde fiberboller

(Kan spise i fase 2 og 3 af South Beach kuren - Jeg elsker dem som morgenbrød i weekenderne!)


Ingredienser:
½ liter lunken vand
½ pak gær
3 spsk olie
1 dl cultura eller A38
1 dl grahamsmel
1 dl fuldkornsmel
1 dl hvedeklid
1 dl rugmel
1 dl havregryn
150 g revet gulerod
3 tsk salt
½ dl solsikkekerner
½ dl hørfrø
½ dl sesam frø
Hvedemel

Sådan gør du:
Gær, salt og olie røres ud i lunken vand til gæren er opløst. Derefter tilsættes alle andre ingredienser og til slut blander du hvedemel i for resten. Dejen må gerne være godt klistret.

Dejen skal hæve i ½ time et lunt sted.  Derefter "formes" bollerne ved hjælp af 2 skeer på bagepapir på en ovnplade og sættes til hævning ½ time. Inden de sættes i ovnen pensles de med mælk og drysses med hørfrø og solsikkekerner.

Bages i 20-25 min - alt afhængig af hvor store man har lavet bollerne - ved 180 grader varmluft.

Kommentarer

  1. Hvor sjovt.. Jeg googlede fibermuffins, og det første jeg fandt frem til var dine boller via madbevægelsen.. Lyder vildt lækkert, jeg glæder mig til at lave dem!
    Kh Solveig- og hilsner fra Morten :)

    SvarSlet
  2. De er også hammer gode og saftige :)

    SvarSlet

Send en kommentar