lørdag den 12. februar 2011

Sunde fiberboller

(Kan spise i fase 2 og 3 af South Beach kuren - Jeg elsker dem som morgenbrød i weekenderne!)


Ingredienser:
½ liter lunken vand
½ pak gær
3 spsk olie
1 dl cultura eller A38
1 dl grahamsmel
1 dl fuldkornsmel
1 dl hvedeklid
1 dl rugmel
1 dl havregryn
150 g revet gulerod
3 tsk salt
½ dl solsikkekerner
½ dl hørfrø
½ dl sesam frø
Hvedemel

Sådan gør du:
Gær, salt og olie røres ud i lunken vand til gæren er opløst. Derefter tilsættes alle andre ingredienser og til slut blander du hvedemel i for resten. Dejen må gerne være godt klistret.

Dejen skal hæve i ½ time et lunt sted.  Derefter "formes" bollerne ved hjælp af 2 skeer på bagepapir på en ovnplade og sættes til hævning ½ time. Inden de sættes i ovnen pensles de med mælk og drysses med hørfrø og solsikkekerner.

Bages i 20-25 min - alt afhængig af hvor store man har lavet bollerne - ved 180 grader varmluft.

2 kommentarer:

  1. Hvor sjovt.. Jeg googlede fibermuffins, og det første jeg fandt frem til var dine boller via madbevægelsen.. Lyder vildt lækkert, jeg glæder mig til at lave dem!
    Kh Solveig- og hilsner fra Morten :)

    SvarSlet
  2. De er også hammer gode og saftige :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...