Spinat og persillerods-"tærte"

Til 6-8 portioner
(Kan spises i fase 2 og 3 af South Beach kuren)



Ingredienser:
900 g persillerødder
450 g optøet spinat
2 æg
400 g friskost naturel 3%
1 spsk stærk sennep
3 spsk friskhakket purløg
Salt og peber

Sådan gør du:
Skræl persillerødderne og læg dem i en stor gryde. Dæk dem med koldt vand og kog dem i 10 min. Hæld derefter vandet fra og lad dem køle af inden de skæres i tynde skiver.

Forvarm ovnen til 180 grader og læg bagepapir i en springform (ca. 22 cm diameter).

Pres al væden ud af den optøede spinat og blend det sammen med æg, friskost og sennep. Rør purløg i blandingen.

Læg et lag med persillerødder i formen og fordel noget af spinatblandingen ud over og drys med salt og pber. Fortsæt med at lave lag skiftevis med persillerødder og spinatblanding til der ikke er mere tilbage. Hver lag drysses med salt og peber.

Dæk springformen med folie og sæt den ned i en bradepande som fyldes med vand til formen er næsten halvt dækket. "Tærten" skal have ca. 45-50 min i ovnen.

Tip:
Jeg tror også fint den ville kunne fungere med kalkunbacon i. Jeg laver denne "tærte" og fryser den ned, så jeg har til nem frokost på kontoret - Den kan både spises kold, lun eller varm og med fordel med en portion salat til :)

Kommentarer