Frugtbar

(Kan spises i fase 2 og 3 af South Beach kuren. Perfekt lille snak der tager sukkertrangen - Evt. som aftensnack/dessert - Sørg dog for ikke at lave dem for store, eller nøjes med en halv)


Ingredienser:
100 g dadler
100 g mandler
100 g figner
100 g tørrede abrikoser
1 dl kokosmel
Skal fra 1/2 appelsin (ikke sprøjtet)
Saft af 2 appelsiner ca. 1 1/2 dl.
2 tsk revet ingefær
50 g mørk chokolade min. 75%

Sådan gør du:
Blend dadler, mandler, figner og abrikoser og bland massen med kokosmelet.

Riv appelsinskal fint og kog op med appelsinsaften. Kog det til der er ca. halvdelen tilbage. Når appelsinlagen er taget af varmen tilsættes ingefær.

Saften og massen æltes godt sammen og det trykkes godt ud i en form med bagepapir. Lav højden ca. 1 cm.

Stilles køligt nogle timer eller natten over. Derefter skæres den ud i passende strørrelse barer. Smelt chokoladen i microen og pensel frugtbarerne med den. Opbevares på køl.

Kommentarer

  1. Ej, hvor ser de LÆKRE ud!! Lige et kort øjeblik (da jeg kun så overskriften) troede jeg faktisk at du var gravid ;-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hehe :D Gud ja! Det havde jeg slet ikke tænkt over - Jeg skulle lige bruge lidt tid, for at være helt med på hvad du mente :D

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er de bare fine. De må afprøves! Vh NamNam

    SvarSlet
  4. Glæder mig også helt til at snuppe en til eftermiddagskaffen :)

    SvarSlet

Send en kommentar