onsdag den 7. december 2011

Andebryst med varm rødkålssalat

Til 2 personer
(Kan spises i fase 2 og 3 af South Beach kuren. Der er rigeligt af rødkålssalat, så tag eventuelt resten med på job dagen efter)



Ingredienser:
400 g fintsnittet rødkål
2 appelsiner skåret i tern
2 æbler skåret i tern
50 g grofthakket valnødder
1/2 tsk spidskommen
1 kanelstang
5 nelliker
1 dl sukkerfri tranebærsaft
1 tsk rødvinseddike
1 andebryst på ca. 300 g
Olie
Salt og peber

Sådan gør du:
Svits rødkålen i lidt olie i en gryde og tilsæt kanel, nelliker, spidskommen og tranebærsaft. Lad det simre let under låg i ca. 10 min under let omrøring et par gange. Tilsæt så appelsin og æbler og lad simre i yderligere 10 min. Når rødkålen har den ønskede konsistens - jeg kan bedst li' den med lidt bid i - vendes valnødderne deri og den er klar til servering.

Rids skindet på andebrystet og drys med salt og peber. Steg brystet 8 min på skindsiden og derefter 8 min på den anden side på en slip-let pande. Brug endelig ikke noget fedt på panden, da skindsiden indeholder rigeligt med fedt. Pak derefter andebrysterne ind i staniol og lad hvile i ca. 10 min.

PS. Skindet er ikke godt for kuren, så hvis ikke du vil synde, må du desværre vinke farvel til det...

2 kommentarer:

  1. Ser da bare total lækkert ud, så den opskrift må jeg da prøve. Tak for tippet :)


    Hilsen

    Lauge
    iphone reparation
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  2. Det smagte dejligt, så velbekomme og rigtig god weekend :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...